Kerge räimevorm

Selle aasta september on mul eriti kitsas eelarve. Seega oli mul palju mõistatamist, mis plaanid mul see kuu söögiga on. Eks ikka palju suppi (Kondid ju turul 0,50eur/kg, lihasemad üle euri), räime ja muidugi muna. Viimasega on hetkel eriti hea seis, kuna maal võeti see suvi uued kanad ja sealt tuleb umbes 10 muna päevas. Suurepärane uudis minu jaoks.

Rääkides aga lähemalt räimedest. Mina mingil põhjusel ostsin eelmise  nädala alguses kilo räime ja koju tulles tekkis küsimus... Oot, aga kuidas ma selle ära söön enne, kui see halvaks läheb? Kala ju ei säili kaua. Külmutades rikub kala maitse aga ära ning meil sügavkülm on üliväike ka. Jäi siis variant paar päeva kala süüa ja ülejäänud marinaadi kuni järgmise nädalani.
Ilmselt ei pea ma ütlema, et ühikakaaslased ei olnud kuigi rõõmsad, kui ma kala puhastama hakkasid... Meil siin enamus kalavihkajad.

See räimeroog on väga väheste komponentidega ning üllatavalt maitsev. Räimefileede kokkurullimine on siin ainuke keerukas-tülikas tegevus, kuid roog näeb ilus välja ning kalaliha jääb mahlane. Kui räimedele ligi saab, siis see on üks toitudest, mida ma alati teen. Minu lemmikvariant on tomatipasta asemel kasutada isetehtud letšot või tomatipüreed. Süsivesikuid vähem kui poe omas ning annab maitsele ka palju juurde.
Retsept on pärit 2011 aprilli Maalehest.

Kogus: 2-3le
Ettevalmistusaeg: 15 minutit
Valmimisaeg: 25-30 min

Lihtne räimevorm

300g puhastatud räimefileesid
1 sibul
2 sl tomatipastat/kodust letšot
1 dl (kala)puljongit
soola, pipart
võimalusel veidi tilli

Lao räimed lõikelauale või lauale nahad allpool ning puista üle soola ja pipraga. Keera räimed ükshaaval rulli ning lao tihedalt ahjuvormi. Haki sibul (ja till) ning raputa räimedele. Sega puljongisse tomatipasta ning vala kogu vorm sellega üle. Küpseta 200C juures 25-30 minutit.