Kreemikas tomatisupp

Kasvuhooned uputavad tomatitest. Kellel seda rõõmu ei ole, siis turg on värsketest ja magusatest eestimaisetest tomatitest üle ujutatud. Nüüd, mil maitse on kõige tugevam ja ehtsam, on õige aeg teha roogasid, kus domineerib tomat.

Septembris on mul kombeks iga nädala alguses püreestada teatud hulk tomateid, et seda oleks toidu sees hea kasutada. Peaaegu ju nagu tomatipasta, hea igale poole veidi kõrvale panna.

Basiilik ja tomatisupp on minu jaoks lahutamatud. Ükskõik, mis versiooni ma ka ei tee, basiilik on seal olemas. See on üks lihtsamaid versioone. Ameeriklastel käib tomatisuppi kõrvale grillitud juustusaiad. Mina pakuks aga siia näiteks juustuküpsiseid.

Ampseri järgi sisaldavad süsivesikuid
tomatid 3,7g/100g kohta
tomatipüree 8,9g/100g kohta
Kumba vaadata? Ausalt ei oska öelda, kas tomatipüreed on arvestatud lihtsalt saumiksriga peenestatud tomateid või poesmüüdavat. Seega tahaks rõhutada, et tomatite hulga tõttu ma paneks selle retsepti pigem liberaalsete hulka.

Kogus: kahele
Valmimisaeg: 30 minutit


Koorene tomatisupp
200 ml puljongit 300 ml püreestatud tomateid
2 sl võid
2 sl toorjuustu
küüslauku
basiilikut
soola, pipart

Lase puljong koos püreestatud tomatiga keema. Keeda umbes 5-7 minutit. Lisa või, hakitud küüslauk ning peenestatud basiilik. Lase veel 20 minutit keeda, timmi maitset vastavalt soovile. Viimaks võta tomatisupp tulelt ja sega juurde toorjuust. Serveeri.