Vaarikamoos vaniljega

Vaarikamoos on mooside kuningas ja minu absoluutne lapsepõlvelemmik.
Seega ei maksa imestada, et see on ainuke moos, mida ma tõeliselt igatsen. Muidu ei taha üldse magusat, isegi kõige ahavtlevamad šokolaadikoogid jätavad mind laual külmaks. Kuid vaarikamoos... Nii pea kui mu ühikakaaslane kodust vaarikamoosi tõi, teadsin, et ma pean midagi ette võtma. Ja olgu kiidetud kõikvõimas internet, kes ei jäta kunagi hätta. Retsept on pärit SIIT, kuigi ma muutsin seda veidi.
Chia seemned avastasin ma Konsumist üsna odavalt (200g alla 4 euro) ja need on moosis hädavajalikud, kuna annavad sellised õige konsistentsi.
Vaniljega ei soovita koonerdada, eriti kui mitte mingit magustajat ei kasuta. Moos tuleb veidi hapukam ilma mitte millegita, kuid siiski üsna hea. Kes eriti liberaalsel teel käib, või pigem paleo suunda on, siis mesi annab ka sellele moosile väga mõnusa maitse.

Ampseri andmetel on vaarikates süsivesikuid 9.5 g/100g kohta, paki peal oli aga 5,4/100g kohta.
Uskuda kumba tahes, moos kuulub pigem liberaalse LCHF hulka.


Ettevalmistusaeg: 5-50 min (oleneb, kas värsked või kümutatud marjad)
Valmimisaeg:  15 min + 3h
Kogus: u 200g

Vaarikamoos

220 g vaarikaid
1,5 sl chia seemneid
vaniljeessentsi
meelepärast magustajat

Kui vaarikad pärinevad sügavkülmast, lase neil korralikult sulada. 
Kalla vaarikad kastrulisse ja kalla õige natukene vett alla. Kuni vaarikad kuumenevad, suru kahvliga neid rohkem katki. Kui keedus keema tõuseb, lase podiseda umbes 5 minutit, seejärel lisa vaniljessent ja magustaja. Lase veel umbes 5 minutit või vähem keeda. Timmi vajadusel maitseid. 
Kui moos on juba moosi nägu, tõsta see pliidilt ja lase mõned minutid jahtuda, enne kui chia seemned sisse segad. Kalla hoolikalt pestud purki ja jäta jahtuma.
Hoiusta moosi külmkapis. Säilib umbes nädala.

Vaarikamoos oopsiel