Šoti munad ehk munaga täidetud hakklihapallid

Väike vaheldus kotlettidele ja lihapallidele.
Mul oli täitsa probleem nende valmistamisega, kuna ma olen harjunud suurte kodumunade või pole "hiigel"munadega. Neid aga annab liha sisse ära peita :) Algretseptid soovitavad kõik pannil enne pruunistada ja siis ahju panna, kuid mul pole sellised eelpruunistamised kunagi hästi lõppenud. Seega minu Šoti munad läksid otse ahju.
Olen teinud nii kana- kui ka seahakklihaga. Kanahakkliha teeb muna lisamine liiga vedelaks ja kogu protsess muutub jubedaks plätserdamiseks. Hästi klopitud seahakkliha (ka munaga) aga sobib suurepäraselt. Iseenesest kui on kvaliteetne liha, siis toore muna lisamine pole vajalik.
Sellel pildil ma lasin munal veidi liiga palju keeda ja kanahakklihamass oli liialt vedel. Ja mulle küll ühest pätsist õhtusöögi kõrvale aitas.


Kogus: 3-4 tk
Ettevalmistusaeg: 15-20 min
Valmimisaeg: 20-25 min

Šoti munad

350 g hakkliha
1 väike toores muna
soola, pipart
3-4 väiksemat muna

Keeda mune 7 minutit. Samal ajal sega kokku kotletitainas hakklihast, munast ja maitseainetest. Tihke taina saamiseks peab hakkliha olema väga hästi segatud või kokku pekstud, tasub ikka materdada pikemalt seda.
Kurma munad ja lase neil külmas vees seista vähemalt 10 minutit.
Koori munad. Võta tükk hakkliha ja vormi peopesas parajalt lamedaks. Suru muna sinna sisse ja suru ääred kokku, vajadusel ehita ülejäänud hakklihast ümbrist juurde.
Aseta munad ahjuplaadile ja kõpseta 175C juures 20-25 minutit, kuni hakkliha on pealt pruunikas.