LCHF 5 päeva menüü ostunimekirjaga


Sellest saab minu 2019 aasta esimene ja viimane postitus :)

LCHF toidukordade planeerimine võib osutada üsna keerukaks, eriti kui oled algaja. Kui välistatud on riis, kartul, pasta, siis tekibki mõte - mida üldse süüa saab?
Vastus: kõike muud head. Liha, juust, majonees, munad, või... mmmmm.
Minu puhul on peaaegu võimatu rangest toidumiskavast kinni pidada. Mis siis, kui mul ei ole hommikul omleti isu, vaid tahan hoopis paar ampsu Kreeka jogurtit? Kuid ma tean, et nii mõnegi jaoks on kindla kava olemas olemine vajalik. Tudengina pidasin oma nädala kavast üsna rangelt kinni - iga sent oli arvel. Siis ei olnud võimalusi emotsioonostudeks või toidu raiskamiseks. Nüüd, kui rahaga on kergem, kipub ikka külmkappi kogunema selliseid asju, mida ei jõua ära tarbida. Halb harjumus, millega tegelema peaks.
Niisiis otsustasin ühe tavalise viie päeva menüü kirja panna. Ma ei ajanud seda väga hulluks säästumenüüks.. Kui keegi tahab eriti korralikku näidis säästumenüüd, siis andke teada, võin selle ka koostada. Aga maitseelamust ja vaheldust ei tasu sealt siis otsida.
Menüü koostamisel pidasin silmas enda töögraafikut ja võimalusi. Aga äkki aitab see mõnel aimu saada, milline üks LCHF päevamenüü välja võiks näha.
Kirjas on kolm toidukorda, kuigi enamus LCHF peal olijaid söövad kaks, lõigates kasu väikesest paastumisest. Minu meelest algajad peaksid sööma oma harjumuspärased kolm toidukorda, mitte punnitama kohe kahe peale. Keha on harjunud teatud kellaaegadel sööma. Ise olen ka pigem kolme väikese todukorra peal, kuna hommikul on väga väike söögiisu, kuid ma ei saa lubada hommikusöögi vahele jätmist. See tähendaks korisevat kõhtu ja peapööritust vähemalt kolm tundi enne lõunapausi.

Selle menüü põhjal oleks ostunimekiri umbes selline (kui kodus mitte midagi pole):
  • väike kreeka jogurt
  • vahukoort
  • juust
  • majonees
  • või
  • seemnesegu
  • peekon
  • munad
  • üks terve kana
  • hakkliha
  • kalafilee
  • külmutatud spinat
  • (külmutatud) brokoli
  • vb ka mõni külmutatud köögiviljasegu 
  • lemmikmarjad
  • kirsstomat
  • mugulsibul
  • avokaado
  • väike peakapsas
  • vabal valikul salat
  • küüslauk
  • maitseained
Kogused jätsin meelega kirja panemata, kuna igal ühel on see erinev, olenedes kaalust, aktiivsusest jne. 
Hommikutele ei lisanud ma rasvakohvi. Kuna kolmest toidukorrast saab niigi rasva kätte, ei pidanud ma seda vajalikuks. Rasva (või, kookosrasv, peekonirasv, kastmed) kasuta toidu tegemisel heldelt ja ilma kartuseta.
Kanasupi kohta nii palju, et kuigi kana on lahja, saab tervest kanast ühe mõnusa kondipuljongi. Aega läheb, aga asi on seda väärt. Köögiviljadest võib sisse panna kõike, mis LCHF puhul lubatud on. Sovivad ka külmutatud segud (minu lemmik on Aasiapärane). Sama kana saab ka cobbi salati jaoks kasutada.
Teiste reteptide kohta... enamus peaksid mul blogis olemas olema. Cobbi salat, singi-brokoli vorm jne.
Loodetavasti aitab see menüü veidi pilti selgemaks lüüa.
PS! Ma ei ole toitumisnõustaja ega oma vastavat paberit. Mis ühele sobib, ei pruugi teisele sobida. LCHF on super, kuid leia enda jaoks sobiv tee.