Põhjata kohupiimakook

Mul tuli ükspäev hirmus kohupiimakoogi isu. Eks ikka seepärast, et ühikakaaslane oli külmkappi seda vanakooli kohupiimakooki ostnud, liivataigna põhjaga ja puha. Sellist ma muidugi teha ei saa, aga pealmise kihi sarnast kooki annab teha küll.
Rasvane kohupiim on ju üsna LCHF. Mul õnnestus poest saada -50% allahindlusega ühte mahe kohupiima, aga muidu peaks ricotta ka päris hästi sobima. Rosinate asemel panin mandleid. Pigistasin terve apelsini ka sisse ning see on ka üks põhjus, miks see kook liberaalne on

Mahlaga koos juhtus ka paar apelsinitükki sisse. Aga positiivse koha pealt, päris hea on ja hoiab hästi koos. Isegi liiga hea, seega peab end tagasi hoidma et mitte tervet kooki üksi nahka pista.
Magustajaga on jälle nii, kuidas keegi soovib. Ma tegin ilma, kuna mul oli kange maitsega vaniljet ja seega puudust ei tundnud. Lisaks ma avastasin, et need Stevia tilgad, mis mul on, muutuvad kuuma saades vastikult mõruks... võib-olla peaks uue magustaja hankimise peale mõtlema.

Lõpusõnadeks nii palju, et kohupiimakooki süües hoiame mõõdukat joont, ning serveerime teistele rohkem kui endale :)

Kogus: 20cm läbimõõduga vormi jagu
Ettevalmistusaeg: 10 min
Valmimisaeg: 1h

Kohupiimakook

400g kohupiima
150g hapukoort
2 muna
1 apelsin
peotäis mandleid
vaniljeessentsi
magustajat

Sega kokku kohupiim ja hapukoor. Lisa muna, sega hoolikalt segamini ja seejärel lisa teine. Riivi sisse ka apelsinikoor ning pigista apelsin mahlast tühjaks. Maitsesta vanljega. Soovi kõrval lisa veidi magustajat, aga apelsin annab ka omajagu. Haki mandlid ja sega need ka sisse.
Määri vorm võiga ning küpseta 180C juures tund aega. Enne lahti lõikamist lase vähemalt pool tundi jahtuda.